Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów
Wydział/Jednostka prowadząca Stanowisko ds. gospodarki wodnej i ochrony środowiska pok. Nr 2
Z podaniem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów może wystąpić wyłącznie posiadacz nieruchomości - czyli gruntu, na którym one rosną.
Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem lub wieczystym użytkownikiem gruntu, na którym rosną drzewa lub krzewy do zamierzonego usunięcia, do podania dołącza zgodę właściciela tego gruntu.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
1. imię, nazwisko i adres (nazwę i siedzibę) posiadacza oraz właściciela nieruchomości,
2. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością,
3. nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
4. obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm,
5. przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu,
6. wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy,
7. rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy w Burzeninie pok. Nr 1, ul. Sieradzka 1, 98-260 Burzenin
Informacje udzielane są przez pracowników ds. ochrony środowiska, pokój 2 na parterze, nr tel. (43) 821-40-95 w. 16
Jeżeli nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków, podanie należy kierować do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Sieradzu, ul. Kowalskiego 7, 98- 200 Sieradz tel. (43) 822-38-15.
Opłaty
Złożenie podania, załączników do podania i wydanie zezwolenia nie podlega opłacie skarbowej.
Usunięcie drzew lub krzewów podlega opłacie w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach wykonawczych. Jej wysokość ustalana jest indywidualnie. Nie ponoszą takich opłat osoby fizyczne, które uzyskały zezwolenie na usunięcie drzew niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Termin i sposób załatwienia
Termin załatwienia sprawy:
1 miesiąc od dnia złożenia wniosku. W przypadku dużej ilości wniosków składanych w Urzędzie, powyższy termin może ulec przesunięciu (do około 2 miesięcy), o czym wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
Sposób załatwienia sprawy - pracownicy przeprowadzają oględziny w terenie i po analizie zebranych materiałów przygotowują projekt stosownej decyzji.
Podstawa prawna
• art. 83 - 87 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2134),
• rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r. nr 228, poz. 2306 ze zm.),
• obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2014 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2015 (M.P. z 2014 r. poz. 958),
• art. 75 ust 1 i 3 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Wójta Gminy Burzenin.
Inne informacje
Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić, po uzyskaniu zezwolenia Wójta Gminy Burzenin wydanego na wniosek posiadacza nieruchomości, na której one rosną.
Wydanie zezwolenia może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew (pojedyńczych pni drzew) lub krzewów.
Wzory podań i oświadczeń
W załączeniu